google-site-verification: google6e2606d067d0860e.html

مطالب روانشناسی 4


کنترل و مدیریت خشم

کنترل و مدیریت خشم

خشم را می‌توان به‌عنوان یک هیجان شدید و قوی در پاسخ به احساسات مخالف و خصمانه با کسی یا چیزی توصیف کرد. عدم کنترل خشم می‌تواند باعث انفجار روحی یا رفتارهای پرخاشگرانه شود. یادگیری نحوه برخورد با این مشکل از طریق تکنیک‌های کنترل خشم می‌تواند به شما در گسترش مهارت‌های کنترل خشم که برای داشتن روابط سالم ضروری هستند کمک کند.هرچند کتاب‌های زیادی در این زمینه وجود دارد، اما می‌توان گفت که روانشناس می‌تواند بیشترین کمک را در یادگیری رفتار صحیح و عاری از خشم به شما بکند.

تأثیر استروژن بر سلامت روان زنان

تأثیر استروژن بر سلامت روان زنان

استروژن نقش مهمی در سلامت زنان از جمله سلامت روان دارد. استروژن یک هورمون جنسی است و بنابراین مسئول تنظیم مواردی مانند رشد سینه و چرخه های قاعدگی است، اما با رفاه عاطفی زنان نیز مرتبط است. سیستم غدد درون ریز وظیفه تنظیم جریان و بالا و پائین شدن استروژن را بر عهده دارد.

بی اعتمادی به دیگران

بی اعتمادی به دیگران

اگر تا به حال فکر کرده اید، “من به افراد اعتماد ندارم“، احتمال زیادی وجود دارد که با مسائل مربوط به اعتماد دست و پنجه نرم کنید. گاهی اوقات ممکن است افراد از این عبارت برای نشان دادن عدم اعتماد به افرادی استفاده کنند که به خوبی نمی شناسند، اما در موارد دیگر، ممکن است نشان دهنده مشکل جدی تری در مورد اعتماد به کسی باشد.

با افراد رها کننده چگونه رفتار کنیم؟

با افراد رها کننده چگونه رفتار کنیم؟

رفتار نادیده انگاشته شامل بی‌اعتنایی به کسی، نادیده گرفتن او یا بی‌تفاوتی نسبت به او است. این می تواند بی احترامی، بی ملاحظه یا کاملاً بی ادبانه باشد.ایمی داراموس، روانشناس بالینی دارای مجوز و نویسنده کتاب «درک اختلال دو قطبی» می‌گوید:طرد شدن می‌تواند باعث شود که شما احساس ناخواسته و بی‌اهمیتی کنید، مثل اینکه مهم نیستید.

هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم چیست؟

هیپنوتیزم که هیپنوتراپی نیز نامیده می‌شود، حالت آرامش عمیق و تمرکز متمرکز است و یک نوع داروی ذهن و بدن است.یک هیپنوتیزم درمانگر آموزش دیده و دارای گواهینامه شما را با نشانه‌های کلامی، تکرار و تصویرسازی به این وضعیت عمیق تمرکز و آرامش راهنمایی می‌کند.

کودک خجالتی

کودک خجالتی

اگر کودک در موقعیت اجتماعی خجالتی باشد، ممکن است پس از آن خود را به خاطر رفتارش سرزنش کند. این سرزنش می‌تواند در واقع احتمال رفتار خجالتی کودک را در آینده افزایش دهد. با گذشت زمان، اعتماد به نفس و عزت نفس تضعیف می‌شود و هر چه عزت نفس و اعتماد به نفس کمتر باشد، احتمال اینکه رفتار خجالتی داشته باشد بیشتر است. نگرش والدین اهمیت بسیاری دارد.

مهرطلبی چیست؟

مهرطلبی چیست؟

ممکن است دوستی داشته باشید که نیازهای خود را کنار بگذارد تا نیازهای دیگران را برآورده کند. این دوست به دلایلی که شامل ترس از طرد شدن، ناامنی‌ها، نیاز به مورد پسند شدن است، باید دیگران را راضی کند. اگر از جلب رضایت دیگران دست بردارد، فکر می‌کند همه او را رها خواهند کرد و مورد بی‌مهری قرار خواهد گرفت. یا ممکن است از شکست بترسد. اگر از جلب رضایت دیگران دست بردارد، دیگران را ناامید می‌کند و فکر می‌کند که منجر به تنبیه یا عواقب منفی خواهد شد. در اغلب موارد مهرطلبی و باج گیری عاطفی کل زندگی این افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهترین تعریف مهرطلبی این است که فرد دچار مهرطلبی نیاز زیادی به توجه و مورد مهر قرار گرفتن دارد که ناشی از محرومیت عاطفی در سال‌های اول زندگی است و او تلاش بی‌وفقه برای پر کردن این خلاء در زندگی خود می‌کند.

صمیمیت در رابطه  :  40 سوال برای ایجاد صمیمیت در یک رابطه

صمیمیت در رابطه : 40 سوال برای ایجاد صمیمیت در یک رابطه

صمیمیت در یک رابطه زناشویی یا شریک زندگی ممکن است آسیب ببیند اگر مشغول مسئولیت های دیگر باشید یا آنقدر درگیر فعالیت های روزمره زندگی باشید که به سادگی توجه به یکدیگر و اینکه چه کسی می شوید را از دست بدهید. هنگامی که این اتفاق می افتد، چند سوال برای زوج ها وجود دارد که زوج ها می توانند از یکدیگر بپرسند تا به بازسازی صمیمیت کمک کنند.مطالعات نشان می‌دهد که ارتباط و خودافشاگری به ایجاد صمیمیت در روابط زناشویی کمک می‌کند. به طور خلاصه، وقت گذاشتن برای گپ زدن با همسر یا فرد مورد علاقه‌تان می‌تواند پیوند شما را قوی‌تر کند. یکی از راه‌های استفاده مؤثر از این زمان، پرسیدن سؤال برای ایجاد صمیمیت است.

مشاوره آنلاین

مشاوره آنلاین

خانه روانشناسی و مشاوره چترسبز با متخصصین مجرب ارائه دهنده خدمات روان‌درمانی و مشاوره. جلسات مشاوره و روان‌درمانی آنلاین (از سراسر کشور) زمینـۀ فعالیـت: مشاوره و روان‌درمانی، مشاور فردی، اختلالات شخصیت، زوج درمانی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره خانواده، خانواده درمانی، گروه درمانی، اختلال افسردگی، اختلالات اضطرابی، مشاوره ازدواج و طلاق. جهت مشاهده خدمات و تعرفه‌ها به سایت chatrsabz.ir مراجعه فرمایید. تماس: 09107025141

درباره‌ی نویسنده
گرفتن وقت مشاوره
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
none