google-site-verification: google6e2606d067d0860e.html

مطالب روانشناسی 3


50 سوالی که باید بپرسید تا کسی را بهتر بشناسید

50 سوالی که باید بپرسید تا کسی را بهتر بشناسید

نشان دادن کنجکاوی و علاقه واقعی به دیگران یکی از سریع ترین راه های ارتباط با دیگران است ، چه برای اولین بار با یک فرد جدید ملاقات کنید و چه در روابط طولانی مدت. علاوه بر این، علم بارها و بارها به ما گفته است که دوستی‌ها، ارتباطات اجتماعی و مشارکت‌های معنادار ما را شادتر می‌کند و می‌تواند سلامت  ذهنی ما را بهبود بخشد.وقت گذاشتن برای سرمایه گذاری در این روابط ارزش دارد و گاهی اوقات تنها با یک سوال ساده پیش می رود. چه خود را در موقعیت‌های اجتماعی جدید قرار دهید یا امیدوار باشید که ارتباطات موجود را تقویت کنید، این 50 سوال افلاطونی و عاشقانه می‌تواند به شما کمک کند به شناخت  بهتر برسید و به تقویت روابطتان کمک کند.

قرار ملاقات و آشنایی آگاهانه

قرار ملاقات و آشنایی آگاهانه

آشنایی آگاهانه را می توان به عنوان عمل عمدی برای پرورش توجه و آگاهی بیشتر از لحظه حال تعریف کرد.
ذهن آگاهی از فلسفه ها و شیوه های شرقی، بودایی و هندو که بین سال های 2300 قبل از میلاد تا 1500 سال قبل از میلاد باز می گردد، سرچشمه می گیرد. مفهوم ذهن آگاهی توسط جنبش خودیاری غربی پذیرفته شده است و از آن برای حمایت و کمک به مدیریت بسیاری از مسائل از اضطراب گرفته تا اختلالات خوردن استفاده شده است.
همچنین می‌توان آن را برای بسیاری از فعالیت‌ها و جنبه‌های مختلف زندگی، از جمله قرار ملاقات، اعمال کرد.

درمان شناختی رفتاری: تعریف، انواع و فواید درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی رفتاری: تعریف، انواع و فواید درمان شناختی رفتاری

درمان شناختی رفتاری به عنوان «روان درمانی که شناخت درمانی را با رفتار درمانی با شناسایی الگوهای معیوب یا ناسازگار فکری، پاسخ عاطفی یا رفتار و جایگزینی آنها با الگوهای تفکر، پاسخ عاطفی یا رفتار مطلوب ترکیب می کند» تعریف می شود.درمان شناختی رفتاری بر تغییر افکار منفی خودکار تمرکز دارد که می تواند به مشکلات عاطفی، افسردگی و اضطراب ما کمک کند و آنها را بدتر کند. این افکار منفی خود به خودی بر خلق و خوی ما نیز تأثیر مضری دارند.

داشتن یک رابطه عاطفی سالم و اصول حفظ آن

داشتن یک رابطه عاطفی سالم و اصول حفظ آن

رعایت اصول مشخص لازمه داشتن یک رابطه سالم است. رعایت نکردن هر یک از این اصول می‌تواند رابطه عاطفی شما را دچار مشکلات فراوانی کند.رعایت اصول مشخص لازمه داشتن یک رابطه سالم است. رعایت نکردن هر یک از این اصول می‌تواند رابطه عاطفی شما را دچار مشکلات فراوانی کند.

همه چیز در مورد تله رها شدگی

همه چیز در مورد تله رها شدگی

وقتی که یک فرد یا چیزی برایتان مهم است همیشه این دلهره وجود دارد که مبادا او را از دست بدهید. به همین خاطر وقتی که یک رابطه عاطفی با شخصی را شروع می کنید، ترس از دست دادن او و رهاشدنتان تمام وجود شما را می گیرد و باعث هراس شما برای ادامه دادن آن رابطه می شود. این خلاصه ای از وضعیت فردی است که دچار تله رهاشدگی می‌باشد.

اختلال توجه و تمرکز ADHD

اختلال توجه و تمرکز ADHD

بیش فعالی یا ای دی اچ دیبیماری ای دی اچ دی اغلب از زمان کودکی فرد آغاز می شود. اما در برخی از موارد این بیماری حتی تا زمان بزرگسالی فرد نیز تشخیص داده نمی‌شود. در این بیماری فرد تمرکز پایینی دارد از این رو عملکرد پایین و نامناسبی را در موقعیت های مختلف از خود نشان می‌دهد. تنها زمانی می توان بیش فعالی بزرگسالی را درمان کرد که این بیماری در زمان کودکی شناخته شده و تحت درمان روانشناس و روانپزشک متخصص قرار بگیرد. لذا لازم است تا حتما تا نسبت به علائم این بیماری آشنایی پیدا کنید و برای درمان به روانشناسی مراجعه کنید.  سید مرتضی احمدی‌منش (روانشناس بالینی و روانکاو)

روان‌ درمانی تحلیلی چیست؟

روان‌ درمانی تحلیلی چیست؟

یکی از انواع روان‌ درمانی‌های موثر روان درمانی تحلیلی است. روان‌ درمانی تحلیلی چیست؟ هدف از روان درمانی تحلیلی آن است که به بیماران کمک کند تا نیروهای ناخودآگاه را که می‌توانند در رفتارهای فعلی، افکار و احساسات نقش داشته باشند، درک کنند. تاریچه این نوع از درمان به نظریه زیگموند فروید بر‌می‌گردد که رویکرد روانکاوی را تاسیس کرد. درمان تحلیلی نسخه‌ی بروز شده‌تر روانکاوی است.به طور کلی، در روان درمانی تحلیلی تعداد جلسات کمتری در هفته نسبت به درمان روانکاوی دارد. اما با این حال فرآیند درمان نیز طولانی است.در ادامه بیشتر درباره اینکه روان‌ درمانی تحلیلی چیست؟ و چه تفاوتی با روانکاوی دارد؟ صحبت می کنیم.

افسردگی فصلی چیست؟ (S.A.D)

افسردگی فصلی چیست؟ (S.A.D)

افسردگی فصلی چیست؟ علائم و نشانه‌های آن ممکن است در برخی ماه‌های سال احساس خوبی نداشته باشید و دلایل آن نیز برایتان نامعلوم باشد. افسردگی فصلی که به عنوان اختلال زمستانی یا تابستانی نیز شناخته می‌شود، نوعی از اختلال است که در آن فرد در دیگر زمان‌های سال دارای شرایطی نرمال است ولی در فصل‌های زمستان و یا تابستان دچار افسردگی می‌شود. سید مرتضی احمدی‌منش، روانشناس بالینی

روانشناسی زرد چیست؟

روانشناسی زرد چیست؟

روانشناسی زرد عنوان‌هایی دارد تا با جذابیت خود توجه افراد را به سمت خود جذب کند. به عنوان مثال کتاب‌هایی مانند افزایش اعتماد به نفس در یک روز، به سرعت ثروتمند شوید، ۱۰ روش برای رسیدن به اهدافتان، ۲۰ راهکار زناشویی موفق و... اینها عناوینی از نمونه کتاب‌های روانشناسی زرد هستند که نه تنها نویسندگان آن روانشناس نیستند بلکه با پژوهش‌های علمی نیز سازگاری ندارد. کتاب‌های روانشناسی زرد عموماً موضوعاتی مانند موفقیت و اعتماد به نفس و آرامش را رواج می‌دهند اما خیلی از مردم نمی‌دانند که این گونه توصیه‌ها فارغ از اطلاعات علمی و پژوهشی می‌باشد و بیشترین هدف در پی کسب درآمد بالا است.

درباره‌ی نویسنده
گرفتن وقت مشاوره
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
none